leverantörer

Frisörkurser

Webshops

Lernberger Stafsing - visionen om ett skandinaviskt skönhetshus

Redan för 20 år sedan visste Patrik Lernberger och Mattias Stafsing att de på något vis skulle arbeta tillsammans i framtiden. Idag driver de det växande skönhetsföretaget Lernberger Stafsing med visionen om att bli ett skandinaviskt skönhetshus.

Patrik och Mattias startar varje dag med en timmes powerwalk där de pratar jobb.Patrik och Mattias startar varje dag med en timmes powerwalk där de pratar jobb. Under Paris Fashion Week 2018 stylade Patrik och Mattias hår backstage.Under Paris Fashion Week 2018 stylade Patrik och Mattias hår backstage.

Patrik Lernberger och Mattias Stafsing lanserade hårvårdsföretaget Lernberger Stafsing 2011 efter att under ett och ett halvt års tid ha arbetat ihärdigt med kemister i labbet för att utveckla produkterna, träffat leverantörer och presenterat idéen för potentiella kunder. Samtidigt skissade de på en design som skulle passa hela konceptet. Idag kan de erbjuda högkvalitativa, resultatinriktade produkter som är bra både för människan och naturen.

Skönhetsrutiner som fungerar
De båda skönhetsälskande entreprenörerna arbetar hårt för att stärka företaget och få det att växa. Visionen är att bli ett skandinaviskt skönhetshus med hårvård, hudvård, parfym, heminredning och allt sådant som gör livet lite vackrare och skönare. Just nu producerar Lernberger Stafsing hårvårdsprodukter där de styr både innehåll och design helt själva. Nästa steg kommer redan nu till hösten 2018 då de också kommer att lansera hudvårdsprodukter.

- Tanken med våra produkter är att vi kan påverka innehåll och design helt själva, berättar Patrik och Mattias. Att tänka ut en produkt och därefter workshoppa med kemister och sedan låta våra testfrisörer arbeta med produkterna, gör att vi får direkt feedback som vi snabbt kan ta till oss för att göra de justeringar som behövs.

Leden är korta och handlingstiden likaså, vilket är precis det entreprenörduon strävar efter. Målet är att jobba med enkla och resultatinriktade produkter där både innehåll och marknadstänk är modernt.

- Vi vill jobba med skandinavisk skönhet och vårt enkla budskap är att erbjuda skönhetsrutiner som fungerar.

Läs även: Lernberger Stafsing guidar till en välmående hårbotten

- Vi träffades för över 20 år sedan och visste redan från början att vi i framtiden skulle göra någon form av business ihop.Vi träffades för över 20 år sedan och visste redan från början att vi i framtiden skulle göra någon form av business ihop.

Inspirerande omgivningar
Kontoret ligger precis vid havet, i hjärtat av Göteborg och arbetsdagarna inleds med ett kreativt uppstartsmöte med te och musik för att komma i rätt stämning och sätta kursen för dagens arbete. Vanligtvis fortlöper dagen för Patrik och Mattias med olika möten gällande marknadsföring, produktutveckling, marknadsstrategier och liknande tillsammans med de andra medarbetarna.

- Vi är ett underbart gäng med olika specialiteter, Emmelie jobbar med marknad, Mia och Rebecca med sälj, Lina sköter PR & Content, Linda håller i pengarna, Jesper sköter inköp, Filip håller i allt grafiskt och Karl är vår Creative Director.

Patrik och Mattias berättar att innan de kommer till kontoret så startar de varje dag med en timmes powerwalk där de pratar jobb, detta är enligt dem båda den bästa början på en kreativ dag.

- Inspiration är enormt viktigt för oss och vi vet att med en bra omgivning med bra människor blir man lättare inspirerad. Mode, böcker, resor och fysisk träning är ett måste. Inspiration är lite som kondition, alltså färskvara!

Text: Ida Holmström
Foto: Lernberger Stafsing

Läs även: Lernberger Stafsings cocktailevent i Stockholm

Annons

Nya produkter se fler produktnyheter

Fanola No Orange Shampoo och No Orange Mask hos Hairstuff

Fanola No Orange Shampoo och No Orange Mask hos Hairstuff

No Orange Schampo och No Orange Mask från Fanola som ger svala toner till mörka hår och neutraliserar reflektioner av koppar och röda toner.
Quick Dry Heat Spray och Curlicue Cream från Maria Nila

Quick Dry Heat Spray och Curlicue Cream från Maria Nila

Två nyheter från Maria Nila. Quick Dry Heat Spray är ett skyddande och glansgivande värmeskydd. Curlicue Cream är en stylingkräm speciellt för lockigt hår.
Fyra nyheter i serien Good Society från Artègo hos Moduline

Fyra nyheter i serien Good Society från Artègo hos Moduline

Serien Good Society från Artègo har fått fyra nya tillskott: Ett glansgivande serum, en extra mjuk fiberstyling, ett frisyrformande gelé samt en volymmousse.
CC-Series Copper Ceramic och HD Calima Copper från Jaguar

CC-Series Copper Ceramic och HD Calima Copper från Jaguar

Koppar är trendfärgen som tagit sig från heminredningen och in i salongerna. Jaguar presenterar nya kopparfärgade tillskott.
Åtta nya nyanser i KayColor-serien från Kepro finns nu hos Hairmail

Åtta nya nyanser i KayColor-serien från Kepro finns nu hos Hairmail

KayColor ger håret näring och färg på samma gång. Nu finns de nya färgerna: Aluminium, Lavender, Blue, Emerald, Heaven, Coral, Candy Pink och Rose.

Annons

Nya shower se fler frisörshower

Intercoiffures europeiska kongress i Interlaken

Intercoiffures europeiska kongress i Interlaken

Frisörer från hela världen färdades genom häpnadsväckande vyer för att umgås över landsgränserna, utbyta erfarenheter och inspireras av varandra.
Inspiration, kunskap och gemenskap på World Beard Day i Stockholm

Inspiration, kunskap och gemenskap på World Beard Day i Stockholm

Skäggentusiaster från hela landet åkte förra helgen till Stockholm för att delta i Sveriges största barberarevent, Swedish Barber Expo!
Inspirerande hårstylingar från Stockholm Fashion Week

Inspirerande hårstylingar från Stockholm Fashion Week

Det har varit full fart på olika catwalks runt om i Stockholm i samband med Stockholm Fashion Week. Här har vi hittat inspirerande frisyrer och hårstylingar från årets modevecka som ni inte får missa!
De svenska vinnarna i Color Zoom Challenge '18

De svenska vinnarna i Color Zoom Challenge '18

Nu har de nationella vinnarna i Goldwells Color Zoom Challenge blivit korade. In och se vem som tog hem de prestigefyllda titlarna i år och får representera Sverige i Toronto i September.
Möt hösten med HeadBrands

Möt hösten med HeadBrands

I höst erbjuder HeadBrands spännande kurser där du som frisör kan boosta både dig själv och din fantasi. Här kan du läsa om några speciellt utplockade guldkorn; HeadBrands Experience, Mazella&Palmer och deras nya koncept "On Demand".

Annons

Frisyrkollektioner se fler frisyrkollektioner

Annons

Frisörporträtt se fler frisörporträtt

Patrick Cameron (2014)

Patrick Cameron (2014)

Hair Magazine intervjuar Patrick Cameron om International Trend Vision Awards och hans passion för långhårsuppsättningar.

Nya videor se fler videor

Lär dig mer om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Lär dig mer om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Är du nyfiken på Wella Professionals Koleston Perfect Me+? Genom att ta detta 9 minuters-seminarium får du lära dig det du behöver veta.
Se hur du kan skapa en lob med rakkniv

Se hur du kan skapa en lob med rakkniv

Här hittar du inspiration till hur du skapar en lob med rakkniv. Videon visar steg för steg hur du går tillväga.
Video: Firande av Frisörens dag den 19 juni

Video: Firande av Frisörens dag den 19 juni

Den 19 juni lanserade Hair Magazine Frisörens dag för att fylla frisöryrket. Se chefreaktör Camilla Svenssons tal till alla nordiska frisörer.
Björn Axén - How to get the look - Blow out brushes

Björn Axén - How to get the look - Blow out brushes

Få inspiration till härliga blow out brushes med denna video från Björn Axén. Här får du ta del av styling på modeller med hela fyra olika hårlängder och stilar.
Har du sett den nya glittertrenden?

Har du sett den nya glittertrenden?

Gör hela håret glittrigt, eller lägg in några slingor. Ska dina kunder på festival nu i sommar så kanske det kan vara en idé att föreslå denna festliga look.