leverantörer

Frisörkurser

Webshops

Stilsäkert och hållbart i Paris med L’Oréal Professionnel

Trendiga Les Bains i Paris var fullt av press och influencers från hela världen när L'Oréal Professionnel lanserade två naturliga nyheter inför våren.Trendiga Les Bains i Paris var fullt av press och influencers från hela världen när L'Oréal Professionnel lanserade två naturliga nyheter inför våren. Hair Magazine var på plats i vimlet.

Stilikoner, Instagramvänliga drinkar och innovativa lanseringar stod på agendan när L’Oréal Professionnel bjöd in till pressevent på den trendiga klubben Les Bains i Paris. Alexa Chung och Crista Cober är L’Oréal Professionnels internationella talespersoner 2018 och var kvällens värdinnor. De bjöd in till fest samtidigt som det pratades hållbarhet och naturliga ingredienser till höger och vänster.

L’Oréal erkändes som världsledande inom hållbarhet vid CDP Europe Awards i Bryssel 2017 genom sitt arbete med programmet Sharing Beauty With All. Som ett led i det arbetet, som genomsyrar hela organisationen, lanserades två nya produktserier från L’Oréal Professionnel under kvällen.

Läs även: L'Oréal Professionnel och Toni & Guy bjöd in till ’London Fashion Week’ på Tivoli Hotel

Stilikonen Alexa Chung och modellen Crista Cober är internationella talespersoner för L'Oréal Professional 2018 och var kvällen till ära värdinnor för eventet. Stilikonen Alexa Chung och modellen Crista Cober är internationella talespersoner för L'Oréal Professional 2018 och var kvällen till ära värdinnor för eventet. Stilikonen Alexa Chung, "den mest parisiska londonbon någonsin", och modellen Crista Cober är internationella talespersoner för L'Oréal Professional 2018 och var kvällen till ära värdinnor för eventet. 

Botanéa och Source Essentielle
Den 100% växtbaserade professionella hårfärgen Botanéa, och hårvårdsserien Source Essentielle, med upp till 100 % växtbaserade ingredienser, väckte stor uppmärksamhet bland pressen på grund av dess smarta lösningar med hållbarhet i fokus. Programmet Sharing Beauty With All handlar om att öka hållbarheten i alla aspekter av L’Oréals produktioner, det betyder alltså inte enbart att satsa på naturliga råvaror.

- När vi skapade Botanéa stod vi inför två utmaningar, berättar Eric Bone, International Director Sustainable Innovation. Den första var att se till att skapa en naturlig hårfärg som presterar och betyder något för vårt professionella varumärke. Den andra utmaningen var att skapa en distributionskedja med hållbar kvalitet i alla led. Att ha en hållbar utveckling betyder att vi måste säkerställa att vår produktion kommer till godo för samhället där vi har vår verksamhet, vilket i det här fallet är Indien.

Laurent Gilbert, Sustainable Innovation Director, fyller i:

- Vi arbetar tillsammans med lokala organisationer för att se till att vår produktion hjälper till med den socioekonomiska utvecklingen och skapar en hållbar produktion som ökar producenternas levnadsstandard.

Läs mer om Sharing Beauty With All här.

Stilikoner, Instagramvänliga drinkar och innovativa lanseringar stod på agendan när L’Oréal Professionnel bjöd in till pressevent på den trendiga klubben Les Bains i Paris.

Henna, indigo och cassia
Botanéa är en naturlig hårfärg som består av tre huvudingredienser; henna, indigo och cassia. Eftersom det är en produkt som består helt av naturliga ingredienser beter den sig inte precis på samma sätt som traditionella hårfärger. Appliceringstekniken, verkningstiden och slutresultatet är annorlunda och varierar beroende på utgångsläge.

- Första gången man använder färgen är det väldigt annorlunda, både för frisören och för kunden, säger Eric. Det doftar på ett annat sätt och dessutom är det en grön massa som penslas på håret. Den slutgiltiga färgen kan dessutom infinna sig efter ett par timmar eller en dag efter appliceringen och därför är det viktigt att förklara processen för kunderna och försäkra dem om att slutresultatet kommer att bli bra.

Produkterna lanseras i maj 2018 och kommer med ett pedagogiskt utbildningsmaterial. Det ska bli spännande att se hur de nya serierna mottas av alla frisörer och kunder i Norden. De två modellerna Catherine Schiesser och Nathalie Charade var i alla fall överväldigande nöjda med sina 100 % naturliga hårfärger.

Hårvårdsserien Source Essentielle, med upp till 100 % växtbaserade ingredienser, kommer i fyrkantiga, stapelbara förpackningar i återvunnet material som kunderna dessutom kan ta med och fylla på i salongen.Hårvårdsserien Source Essentielle, med upp till 100 % växtbaserade ingredienser, kommer i fyrkantiga, stapelbara förpackningar i återvunnet material som kunderna dessutom kan ta med och fylla på i salongen.Hårvårdsserien Source Essentielle, med upp till 100 % växtbaserade ingredienser, kommer i fyrkantiga, stapelbara förpackningar i återvunnet material som kunderna dessutom kan ta med och fylla på i salongen.

Laurent Gilbert, Sustainable Innovation Director, och Eric Bone, International Director Sustainable Innovation för L'Oréal Professionnel.Laurent Gilbert, Sustainable Innovation Director, och Eric Bone, International Director Sustainable Innovation för L'Oréal Professionnel.

Modellerna Catherine Schiesser och Nathalie Charade var nöjda med sina 100 % naturliga hårfärger från den nya färgserien Botanéa.Modellerna Catherine Schiesser och Nathalie Charade var nöjda med sina 100 % naturliga hårfärger från den nya färgserien Botanéa.


Läs även: #Colorfulhair make-overs med L’Oréal Professionnel

Annons

Nya produkter se fler produktnyheter

Caring Body Wash från Nõberu of Sweden

Caring Body Wash från Nõberu of Sweden

Rengör effektivt, har en behaglig doft och innehåller naturliga oljor som återfuktar huden. Finns dessutom som kombinerad duschgel och schampo!
VH Color 100% täckande hårfärg från Vision Haircare

VH Color 100% täckande hårfärg från Vision Haircare

Permanent, parfymfri och 100% vegansk hårfärg utan onödiga tillsatser. VH Color ger trendiga, levande resultat med fantastisk lyster och sval underton.
Jubileumssax från Hikari - hos Lützow of Sweden

Jubileumssax från Hikari - hos Lützow of Sweden

Hikari fyller 50 år och har tillverkat en ny saxmodell som är limited edition fram till september. Ett utmärkt tillfälle att investera i en riktigt bra sax!
I Want Body Volume Powder från Eleven Australia i ny förpackning med pump

I Want Body Volume Powder från Eleven Australia i ny förpackning med pump

Det populära volympudret I Want Body från Eleven Australia har fått en helt ny förpackning och utrustats med en praktisk pump för smidigare användning.
Platinum Hairline - Ny kollektion från Belle Madame

Platinum Hairline - Ny kollektion från Belle Madame

High-tech möter naturen i den nya kollektionen Platinum Hairline från Belle Madame som består av peruker i 50% äkta hår och 50% värmebeständig syntetfiber.

Annons

Nya shower se fler frisörshower

Möt hösten med HeadBrands

Möt hösten med HeadBrands

I höst erbjuder HeadBrands spännande kurser där du som frisör kan boosta både dig själv och din fantasi. Här kan du läsa om några speciellt utplockade guldkorn; HeadBrands Experience, Mazella&Palmer och deras nya koncept "On Demand".
Invigning av Davines Village och WWHT i Parma

Invigning av Davines Village och WWHT i Parma

Under de tre dagarna i Parma bjöds frisörerna på en helhetsupplevelse med massor av hår, hållbara initiativ och avgörandet i Davines World Style Contest.
Revlon Style Masters firade 10 år i Barcelona

Revlon Style Masters firade 10 år i Barcelona

När en av världens största tävlingar, Revlon Style Masters Competition, fyller tio år kan man inte förvänta sig annat än ett storstilat firande.
Annie Ankervik och Sofia Geideby vinnare i Davines WSC 2018

Annie Ankervik och Sofia Geideby vinnare i Davines WSC 2018

Svensk storslam! Hair Magazine träffade de trötta men lyckliga vinnarna i Parma dagen efter vinsten vid Davines World Style Contest. Läs intervjun här.
Gemenskap och glädje på Session.Weekend i Göteborg

Gemenskap och glädje på Session.Weekend i Göteborg

Session Maps fullspäckade inspirationshelg, samlande i år 500 vitklädda frisörer som umgicks, nätverkade och njöt av inspirerande undervisning.

Annons

Frisyrkollektioner se fler frisyrkollektioner

Annons

Frisörporträtt se fler frisörporträtt

Ricard Larsson & Håkan Lange

Ricard Larsson & Håkan Lange

Kvalitet, service och engagemang är tre grundvärderingar hos Larsson & Lange. Det är vad som binder de åtta mycket individuella salongerna samman – samt en gemensam filosofi att utveckling och inspiration är ”drivet” i branschen.
Ari Koponen

Ari Koponen

Passionen för hår, scenkonst och utbildning har tagit honom jorden runt på en spännande väg olik någon annan. Läs hela intervjun med Ari Koponen här.

Annons

Nya videor se fler videor

Björn Axén - How to get the look - Blow out brushes

Björn Axén - How to get the look - Blow out brushes

Få inspiration till härliga blow out brushes med denna video från Björn Axén. Här får du ta del av styling på modeller med hela fyra olika hårlängder och stilar.
Har du sett den nya glittertrenden?

Har du sett den nya glittertrenden?

Gör hela håret glittrigt, eller lägg in några slingor. Ska dina kunder på festival nu i sommar så kanske det kan vara en idé att föreslå denna festliga look.
Inspiration till brudfrisyrer

Inspiration till brudfrisyrer

Bröllopssäsongen har börjat! Se videon som visar hur du skapar en fin, lite slarvig knut till den stora dagen.
Björn Axén - How to get the look - Bohemiska flätor

Björn Axén - How to get the look - Bohemiska flätor

Följ med i videon där Sofia Geideby visar hur du gör en enkel, fin och somrig frisyr med flätor!
Video: Hair Magazine på Gocciani Weekend 2018

Video: Hair Magazine på Gocciani Weekend 2018

Hair Magazine var på plats under Gocciani Weekend 2018 i Stenungsund. Se vår video från helgen här!