leverantörer

Frisörkurser

Webshops

Nikita vässar saxen på Skandinaviens största köpcentrum

Nikita Hair, Nordens största frisörkedja expanderar och har precis öppnat salong nummer 102. Det är Sveriges 35: e salong och den öppnade i Mall of Scandinavia med ett helt nytt och läckert, framtidsfokuserat koncept.

Det är ingen tillfällighet att Nikita Hair har valt Mall of Scandinavia för sin nya generation av salonger. Köpcentrumet som öppnade torsdagen den 12:e november är Nordens största och erbjuder flera flaggskeppsbutiker och introduktioner till nya koncept på den nordiska marknaden, en perfekt anledning for Nikita Hair till at presentera sitt koncept med fokus på välbefinnande och ”treatments”.


När Mall of Scandinavia öppnade i Stockholm, var tempot högt i den nya Nikita-salongen.


Kurbehandlingar och en zon endast för inpackningar är de stora nyheterna i konceptet. Nikita ser till att kunden kan fokusera på välbefinnande och får tid för sig själv. Efterfrågan om en avslappnande massage när man är hos frisören är något som har ökat,  säger VD Anette Johansson.

                                 
                       Kurbehandlingar och en zon endast för inpackningar är
                                      de stora nyheterna i Nikitas koncept.


Samtidigt som framtidens frisörsalonger ser dagens ljus, lanseras en ny och exklusiv hårserie med ett helt unikt kurkoncept, från det innovativa brandet Eleni & Chris. Nikita Hair är de enda salongerna i Sverige som erbjuder Eleni & Chris hair treatments, säger VD Anette Johansen. Salongen blir platsen i köpcentrumet för kravlös njutning, hårbehandlingar och unika, skräddarsydda kurbehandlingar från Eleni & Chris.

 Eleni & Chris hair treatments  Eleni & Chris hair treatments säljs i Sverige endast hos Nikita.
Nikita Hair är de enda salongerna i Sverige som erbjuder Eleni & Chris hair treatments. På öppningsdagen fick kunderna 30 % rabatt på alla produkter från den exklusiva hårvårdsserien. 

 

Trendbilden i höst

Enligt Nikitas Creative Team bär årsmodet denna hösten prägel av en något mer vuxen stil, med en mer luxuriös och exklusiv look. Efter flera säsonger med söta, lösa vågor i håret och ett ansikte nästan utan smink, ska det nu vara ett sofistikerat uttryck både i hår och makeup.

- På catwalken har vi sett klassiska uppsättningar, metalliskt skimmer och glans. Djupa sidbenor och rostrött spås till att bli höstens mest populära färg, säger Laila Pettersen i Nikita Creative Team.
 

 

Fakta om Nikita Hair:

1984 gick Elton Johns superhit «Nikita» varm på radiostationerna och han räknas därmed som gudfar till frisöräventyret som startade med en enda salong i staden Tverlandet utanför Bodø i Norge samma år. 

Nikita Hairs entreprenör och grundare, Inger Ellen Nicolaisen, har med stark drivkraft, entusiasm, ledarskap och en vision om att bygga människor, skapat historiens största äventyr inom hår och skönhet.

Tillsammans med sina många duktiga medarbetare har Norges okrönta frisördrottning lyckats bygga framgångsrika frisörsalonger i Norge och Sverige genom starkt fokus på kunden, yrkeskunniga frisörer och en stark företagskultur där det tas ansvar för att stärka varandra. Inger Ellens livsmotto inspirerar till att alltid ha fokus på utveckling för att göra alla kundbesök unika: «Om du tror att du klarar det, eller inte tror att du klarar det – så har du rätt!»


Nikitas frisörer är yrkeskunniga och lägger all fokus på kunden.  Kedjan har en stark företagskultur där det tas ansvar för att stärka varandra.


Entusiasm och drivkraft

Inger Ellen Nicolaisen är jordnära, har en frispråkig ledarstil och en förmåga att inspirera och motivera som är helt unik. Hon går i framkant för att visa vägen, och har vunnit flera utmärkelser och priser för sitt ledarskap, bland annat «Entrepreneur of the year» och «Konsten att leda». Hon har också varit «Årets affärskvinna» i Norge. År 2004 var hon programledare för serien Kandidaten (den norska versionen av «The Apprentice» som leddes av Donald Trumph).

Äventyret fortsätter

Nikita Hair fortsätter att växa och visionen är tydlig: «Vi ska skapa historiens största frisöräventyr». Vi jobbar ständigt med fokus på bra kundupplevelser och yrkeskunniga frisörer som lever efter våra värderingar och är moderna, uppmärksamma, vänliga, entusiastiska, oformella och professionella!

Läs mer på nikitahair.se.

Annons

Nya produkter se fler produktnyheter

Fanola No Orange Shampoo och No Orange Mask hos Hairstuff

Fanola No Orange Shampoo och No Orange Mask hos Hairstuff

No Orange Schampo och No Orange Mask från Fanola som ger svala toner till mörka hår och neutraliserar reflektioner av koppar och röda toner.
Quick Dry Heat Spray och Curlicue Cream från Maria Nila

Quick Dry Heat Spray och Curlicue Cream från Maria Nila

Två nyheter från Maria Nila. Quick Dry Heat Spray är ett skyddande och glansgivande värmeskydd. Curlicue Cream är en stylingkräm speciellt för lockigt hår.
Fyra nyheter i serien Good Society från Artègo hos Moduline

Fyra nyheter i serien Good Society från Artègo hos Moduline

Serien Good Society från Artègo har fått fyra nya tillskott: Ett glansgivande serum, en extra mjuk fiberstyling, ett frisyrformande gelé samt en volymmousse.
CC-Series Copper Ceramic och HD Calima Copper från Jaguar

CC-Series Copper Ceramic och HD Calima Copper från Jaguar

Koppar är trendfärgen som tagit sig från heminredningen och in i salongerna. Jaguar presenterar nya kopparfärgade tillskott.
Åtta nya nyanser i KayColor-serien från Kepro finns nu hos Hairmail

Åtta nya nyanser i KayColor-serien från Kepro finns nu hos Hairmail

KayColor ger håret näring och färg på samma gång. Nu finns de nya färgerna: Aluminium, Lavender, Blue, Emerald, Heaven, Coral, Candy Pink och Rose.

Annons

Nya shower se fler frisörshower

Intercoiffures europeiska kongress i Interlaken

Intercoiffures europeiska kongress i Interlaken

Frisörer från hela världen färdades genom häpnadsväckande vyer för att umgås över landsgränserna, utbyta erfarenheter och inspireras av varandra.
Inspiration, kunskap och gemenskap på World Beard Day i Stockholm

Inspiration, kunskap och gemenskap på World Beard Day i Stockholm

Skäggentusiaster från hela landet åkte förra helgen till Stockholm för att delta i Sveriges största barberarevent, Swedish Barber Expo!
Inspirerande hårstylingar från Stockholm Fashion Week

Inspirerande hårstylingar från Stockholm Fashion Week

Det har varit full fart på olika catwalks runt om i Stockholm i samband med Stockholm Fashion Week. Här har vi hittat inspirerande frisyrer och hårstylingar från årets modevecka som ni inte får missa!
De svenska vinnarna i Color Zoom Challenge '18

De svenska vinnarna i Color Zoom Challenge '18

Nu har de nationella vinnarna i Goldwells Color Zoom Challenge blivit korade. In och se vem som tog hem de prestigefyllda titlarna i år och får representera Sverige i Toronto i September.
Möt hösten med HeadBrands

Möt hösten med HeadBrands

I höst erbjuder HeadBrands spännande kurser där du som frisör kan boosta både dig själv och din fantasi. Här kan du läsa om några speciellt utplockade guldkorn; HeadBrands Experience, Mazella&Palmer och deras nya koncept "On Demand".

Annons

Frisyrkollektioner se fler frisyrkollektioner

Annons

Frisörporträtt se fler frisörporträtt

Anders Schönemann

Anders Schönemann

Schwarzkopf Professional är ett av de största företagen i frisörbranschen med stort inflytande över hårmodet. Läs den ingående intervjun med Anders Schönemann, Scandinavian Manager, Schwarzkopf Professional Partner Service.
Juha Niemi (Q&A)

Juha Niemi (Q&A)

Hair Magazine fick chansen att ställa lite frågor till Juha Niemi, frisören som driver Made by Kinna och frilansar för Matrix.

Nya videor se fler videor

Lär dig mer om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Lär dig mer om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Är du nyfiken på Wella Professionals Koleston Perfect Me+? Genom att ta detta 9 minuters-seminarium får du lära dig det du behöver veta.
Se hur du kan skapa en lob med rakkniv

Se hur du kan skapa en lob med rakkniv

Här hittar du inspiration till hur du skapar en lob med rakkniv. Videon visar steg för steg hur du går tillväga.
Video: Firande av Frisörens dag den 19 juni

Video: Firande av Frisörens dag den 19 juni

Den 19 juni lanserade Hair Magazine Frisörens dag för att fylla frisöryrket. Se chefreaktör Camilla Svenssons tal till alla nordiska frisörer.
Björn Axén - How to get the look - Blow out brushes

Björn Axén - How to get the look - Blow out brushes

Få inspiration till härliga blow out brushes med denna video från Björn Axén. Här får du ta del av styling på modeller med hela fyra olika hårlängder och stilar.
Har du sett den nya glittertrenden?

Har du sett den nya glittertrenden?

Gör hela håret glittrigt, eller lägg in några slingor. Ska dina kunder på festival nu i sommar så kanske det kan vara en idé att föreslå denna festliga look.