leverantörer

Frisörkurser

Webshops

1937 – en modern herrserie med historia

En hyllning till det klassiska barberarhantverket, men anpassat för den moderne mannen på språng. Det är 1937 – den nya herrserien som skapats av en av Danmarks främsta herrfrisörer; Jonas Shiran Larsen. Den stilrena och exklusiva serien, som enbart finns hos HeadBrands, erbjuder ett komplett sortiment groomingprodukter för män.

Jonas Shiran Larsen, från Barberen i Vognmagergade, är mannen bakom den exklusiva produktserien 1937.
Jonas Shiran Larsen, från Barberen i Vognmagergade, är mannen bakom den exklusiva produktserien 1937. Serien bygger på idén ”Man in Motion” och signaturprodukten är ett portionspaketerat vax
 

Jonas Shiran Larsen är ett känt namn bland Danmarks frisörer. När han var ung skulle han bli rockstjärna, men efter att ha fastnat för frisöryrket har han aldrig blickat tillbaka. Istället har han turnerat världen runt och utbildat för stora frisörmärken, till dess att han en dag beslutade sig för att öppna en riktig herrsalong.

- Jag var trött på att behöva bjuda in mina manliga vänner till damsalongen där jag jobbade när de skulle klippas. Där satt alltid tjejer med färg i håret, det doftade av permanent och hårspray och det låg damtidningar överallt.

Läs även: 

Läs även: Barberarshow med 1937 och HeadBrands

Produktserien 1937 av Jonas Shiran Larsen säljs exklusivt hos HeadBrands.
Produktserien 1937 säljs exklusivt hos HeadBrands. 
 

Klassisk herrsalong i hjärtat av Köpenhamn
Efter många om och men fick han möjlighet att ta över en klassisk herrsalong i hjärtat av Köpenhamn. Salongen har en lång historia som Jonas värnar om att föra vidare. Det har aldrig varit annat än en herrsalong på adressen och Jonas är den tredje ägaren sedan salongen slog upp dörrarna för första gången 1937.

- Barberen i Vognmagergade, som jag döpte salongen till, är därför en klassisk herrsalong där vi som arbetar går klädda i vit skjorta, svarta byxor, fluga och fina skor året runt. Vi är enbart män som arbetar där, vi klipper enbart män och kvinnor är inte tillåtna i salongen. Det är en fristad för män, där män kan slappna av och vara sig själva fullt ut.


I Barberen i Vognmagergade arbetar enbart män och endast män är tillåtna i salongen. Barberarna går alltid klädda i vit skjorta, svarta byxor, fluga och fina skor.


Man in motion
För sju år sedan tröttnade Jonas på att han alltid blev tvungen att slänga sitt vax vid säkerhetskontrollen innan han skulle flyga. Där och då föddes idén till 1937:s signaturprodukt; Man in Motion – ett vax i portionsförpackning.

- Jag tyckte att det behövdes ett vax att ta med, oavsett om man ska flyga, träna eller gå på nattklubb. Det har tagit mig flera år att skapa den här produkten eftersom det är svårare än man tror att få ner lagom mycket vax i en liten plastficka. Jag är den första i världen som hittills lyckats.

Varje förpackning rymmer fyra milliliter vax, precis lite för mycket för att genomsnittsmannen ska bli nöjd. 1937 Man in Motion blev startskottet för en komplett serie för män med allt från rakprodukter till hårvård. Produkterna är snyggt förpackade med enkel design och en doft av citrusfrukten bergamott.

- Jag ville ha en neutral och fräsch doft som inte tar över. Många produkter idag som riktar sig till män har en överdrivet maskulin, tung doft. För mig handlar maskulinitet om att vara ren, så kan du själv välja hur du vill dofta med din egen parfym. Att män använder ansiktskräm, skäggolja och after shave balm är relativt nytt och jag vill att alla män ska känna sig bekväma i doften.

Läs även: 1937 hos HeadBrands

Produktserien 1937 säljs exklusivt hos HeadBrands. Här ser ni Man in Motion – ett vax i portionsförpackning.
Här ser ni Man in Motion – ett vax i portionsförpackning.
 

Handbagaget, byxfickan och badrumshyllan
Jonas har varit med i hela processen för att ta fram produkterna och designen på förpackningarna. Han vet vad han vill ha och hans erfarenhet och meritlista har tagit honom hela vägen fram.

- Alla produkter i serien är utvecklade med utgångspunkt i mig själv. Jag har klippt cirka 20 000 människor de senaste tio åren och jag vet mer om mäns hår än de flesta andra. Min erfarenhet säger mig att produkterna kommer att passa de flesta män.

1937 är en exklusiv serie för män i farten. Dess unika historia, enkla design och neutrala doft ger den en självklar plats i alla mäns handbagage, byxficka och badrumshylla. Och jo, även om serien är skapad för män passar den lika bra till kvinnor.

Text: Camilla Svensson
Foto: Niels Nygaard

Denna advertorial kan även läsas i Hair Magazine, utgåva 13.

..

Annons

Nya produkter se fler produktnyheter

RefectoCil Care Balm – för långa friska fransar

RefectoCil Care Balm – för långa friska fransar

RefectoCil Care Balm fungerar som en intensiv inpackning under natten för starkare och friskare ögonfransar och ögonbryn.
Biolage R.A.W. Scalp - Serien för en sund hårbotten

Biolage R.A.W. Scalp - Serien för en sund hårbotten

Biolage R.A.W-familjen har fått ett nytt tillskott i form av serien Biolage R.A.W. Scalp. För att ett sunt hår börjar med en sund hårbotten.
ghd introducerer Glacial Blue LImited Edition Collection

ghd introducerer Glacial Blue LImited Edition Collection

ghd introducerar den nya limited edition kollektionen #ghdglacialblue i en frostigt blå nyans inspirerad av höstens och vinterns catwalk-trender.
SP Reverse från Wella System Professional

SP Reverse från Wella System Professional

Wella System Professional: SP Reverse är en serie som lugnar stressat hår, ger tillbaka elasticitet, smidighet och glans, med ett effektivt skydd mot frissighet.
Oribe Gold Lust Mystify Restyling Spray hos Tendenz

Oribe Gold Lust Mystify Restyling Spray hos Tendenz

Gold Lust Mystify Restyling Spray från Oribe återaktiverar gårdagens stylingprodukter, samtidigt som den vårdar och skyddar mot skador från värmeverktyg.

Annons

Nya shower se fler frisörshower

Aveda Congress i Minneapolis

Aveda Congress i Minneapolis

I samband med Avedas 40-årsjubileum anordnades den största kongressen hittills i Avedas historia i Minneapolis, Minnesota och Hair Magazine fick följa med.
Inspiration och grekisk kultur på Schwarzkopf Professionals Creative Weekend

Inspiration och grekisk kultur på Schwarzkopf Professionals Creative Weekend

Nästan 100 frisörer från Norge och Sverige spenderade helgen i det soliga Aten när Schwarzkopf Professional arrangerade årets Creative Weekend. Läs och se bilder från den inspirationsfulla helgen:
ColorMANIA på Goldwell Global Zoom i Toronto

ColorMANIA på Goldwell Global Zoom i Toronto

Goldwells stora, årliga happening, Global Zoom, gick i år av stapeln i den kanadensiska staden Toronto. De 3 000 frisörerna på plats fick uppleva ett event i världsklass med fullt fokus på färg i alla dess former.
Färgexplosion på Wella Professionals ’A World in Color’

Färgexplosion på Wella Professionals ’A World in Color’

Palettens alla färger var representerade på Münchenbryggeriet när de över 600 frisörerna anlände till Wella Professionals och ghd’s A World in Color.
Schwarzkopf Professional bjöd in till Look & Learn med Lesley Jennison

Schwarzkopf Professional bjöd in till Look & Learn med Lesley Jennison

Traditionsenligt avhöll Schwarzkopf Professional en Look & Learn där frisörerna fick lära sig de nya trenderna från Essential Looks AW18, REdefiningYou. Dagen till ära var Lesley Jennison på plats. Läs och se bilder här!

Annons

Frisyrkollektioner se fler frisyrkollektioner

Annons

Frisörporträtt se fler frisörporträtt

Chriss Berner

Chriss Berner

Salong NOVO är en Stockholmssalong där tävlingsandan är stark. Här är det stilrent, avslappnat och kul! Läs om Chriss Berners, härliga salong där kreativiteten och samspelet mellan frisörerna välkomnar alla sorters kunder.
Christer Hertzberg Haddad

Christer Hertzberg Haddad

Som president för Intercoiffure Sverige representerar han Sverige som frisörland inför hela världen. Läs en spännande intervju om en av Sveriges mest meriterade frisörer med över 30 år i branschen.

Annons

Nya videor se fler videor

Nõberu of Sweden fortsätter utmana stereotyper

Nõberu of Sweden fortsätter utmana stereotyper

Skönhetsmärket Nõberu of Sweden fortsätter att utmana bilden av manlighet med denna film som frågasätter stereotyper och uppmanar till att vara sig själv.
Lär dig att göra en peruk med Redken

Lär dig att göra en peruk med Redken

Här visar Redken hur man smart och enkelt kan göra en peruk som passar perfekt på Halloweenfesterna. Bara fantasin sätter gränser!
Enkel uppsättning till fest

Enkel uppsättning till fest

I denna video får du inspiration till hur du kan skapa en enkel, elegant uppsättning som passar till festliga tillfällen.
Lär dig mer om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Lär dig mer om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Är du nyfiken på Wella Professionals Koleston Perfect Me+? Genom att ta detta 9 minuters-seminarium får du lära dig det du behöver veta.
Se hur du kan skapa en lob med rakkniv

Se hur du kan skapa en lob med rakkniv

Här hittar du inspiration till hur du skapar en lob med rakkniv. Videon visar steg för steg hur du går tillväga.