leverantörer

Frisörkurser

Webshops

1937 – en modern herrserie med historia

En hyllning till det klassiska barberarhantverket, men anpassat för den moderne mannen på språng. Det är 1937 – den nya herrserien som skapats av en av Danmarks främsta herrfrisörer; Jonas Shiran Larsen. Den stilrena och exklusiva serien, som enbart finns hos HeadBrands, erbjuder ett komplett sortiment groomingprodukter för män.

Jonas Shiran Larsen, från Barberen i Vognmagergade, är mannen bakom den exklusiva produktserien 1937.
Jonas Shiran Larsen, från Barberen i Vognmagergade, är mannen bakom den exklusiva produktserien 1937. Serien bygger på idén ”Man in Motion” och signaturprodukten är ett portionspaketerat vax
 

Jonas Shiran Larsen är ett känt namn bland Danmarks frisörer. När han var ung skulle han bli rockstjärna, men efter att ha fastnat för frisöryrket har han aldrig blickat tillbaka. Istället har han turnerat världen runt och utbildat för stora frisörmärken, till dess att han en dag beslutade sig för att öppna en riktig herrsalong.

- Jag var trött på att behöva bjuda in mina manliga vänner till damsalongen där jag jobbade när de skulle klippas. Där satt alltid tjejer med färg i håret, det doftade av permanent och hårspray och det låg damtidningar överallt.

Läs även: 

Läs även: Barberarshow med 1937 och HeadBrands

Produktserien 1937 av Jonas Shiran Larsen säljs exklusivt hos HeadBrands.
Produktserien 1937 säljs exklusivt hos HeadBrands. 
 

Klassisk herrsalong i hjärtat av Köpenhamn
Efter många om och men fick han möjlighet att ta över en klassisk herrsalong i hjärtat av Köpenhamn. Salongen har en lång historia som Jonas värnar om att föra vidare. Det har aldrig varit annat än en herrsalong på adressen och Jonas är den tredje ägaren sedan salongen slog upp dörrarna för första gången 1937.

- Barberen i Vognmagergade, som jag döpte salongen till, är därför en klassisk herrsalong där vi som arbetar går klädda i vit skjorta, svarta byxor, fluga och fina skor året runt. Vi är enbart män som arbetar där, vi klipper enbart män och kvinnor är inte tillåtna i salongen. Det är en fristad för män, där män kan slappna av och vara sig själva fullt ut.


I Barberen i Vognmagergade arbetar enbart män och endast män är tillåtna i salongen. Barberarna går alltid klädda i vit skjorta, svarta byxor, fluga och fina skor.


Man in motion
För sju år sedan tröttnade Jonas på att han alltid blev tvungen att slänga sitt vax vid säkerhetskontrollen innan han skulle flyga. Där och då föddes idén till 1937:s signaturprodukt; Man in Motion – ett vax i portionsförpackning.

- Jag tyckte att det behövdes ett vax att ta med, oavsett om man ska flyga, träna eller gå på nattklubb. Det har tagit mig flera år att skapa den här produkten eftersom det är svårare än man tror att få ner lagom mycket vax i en liten plastficka. Jag är den första i världen som hittills lyckats.

Varje förpackning rymmer fyra milliliter vax, precis lite för mycket för att genomsnittsmannen ska bli nöjd. 1937 Man in Motion blev startskottet för en komplett serie för män med allt från rakprodukter till hårvård. Produkterna är snyggt förpackade med enkel design och en doft av citrusfrukten bergamott.

- Jag ville ha en neutral och fräsch doft som inte tar över. Många produkter idag som riktar sig till män har en överdrivet maskulin, tung doft. För mig handlar maskulinitet om att vara ren, så kan du själv välja hur du vill dofta med din egen parfym. Att män använder ansiktskräm, skäggolja och after shave balm är relativt nytt och jag vill att alla män ska känna sig bekväma i doften.

Läs även: 1937 hos HeadBrands

Produktserien 1937 säljs exklusivt hos HeadBrands. Här ser ni Man in Motion – ett vax i portionsförpackning.
Här ser ni Man in Motion – ett vax i portionsförpackning.
 

Handbagaget, byxfickan och badrumshyllan
Jonas har varit med i hela processen för att ta fram produkterna och designen på förpackningarna. Han vet vad han vill ha och hans erfarenhet och meritlista har tagit honom hela vägen fram.

- Alla produkter i serien är utvecklade med utgångspunkt i mig själv. Jag har klippt cirka 20 000 människor de senaste tio åren och jag vet mer om mäns hår än de flesta andra. Min erfarenhet säger mig att produkterna kommer att passa de flesta män.

1937 är en exklusiv serie för män i farten. Dess unika historia, enkla design och neutrala doft ger den en självklar plats i alla mäns handbagage, byxficka och badrumshylla. Och jo, även om serien är skapad för män passar den lika bra till kvinnor.

Text: Camilla Svensson
Foto: Niels Nygaard

Denna advertorial kan även läsas i Hair Magazine, utgåva 13.

..

Annons

Nya produkter se fler produktnyheter

Nya Redken Color Extend Blondage

Nya Redken Color Extend Blondage

Med nya Color Extend Blondage schampo och balsam från Redken kan färgbehandlat blont hår bli ljusare, starkare och se bättre ut.
Living Proof No Frizz Instant De-Frizzer hos Session.Map

Living Proof No Frizz Instant De-Frizzer hos Session.Map

No Frizz Instant De-Frizzer är ett torrbalsam och en antifriss-spray med vårdande egenskaper som omedelbart tämjer upp till 92 % frissighet i torrt hår.
ACID WASH - ACV Cleansing Rinse från R+CO hos Tendenz

ACID WASH - ACV Cleansing Rinse från R+CO hos Tendenz

ACID WASH är perfekt när håret behöver djuprengöras ordentligt och återställas till sitt naturliga tillstånd utan att ta bort naturliga oljor eller färg.
Nyhet! Oval Dressing Brush från ghd

Nyhet! Oval Dressing Brush från ghd

Nya ghd Oval Dressing Brush är en klassisk groomingborste tillverkad av nylonborst, som både vårdar och ger glans.
Serene Scalp Family från Oribe - hos Tendenz

Serene Scalp Family från Oribe - hos Tendenz

Serene Scalp är serien som ger näring till både hår och hårbotten. Schampo. balsam och leave-on behandling arbetar för att skapa en hälsosam hårbotten.

Annons

Nya shower se fler frisörshower

De svenska vinnarna i Color Zoom Challenge '18

De svenska vinnarna i Color Zoom Challenge '18

Nu har de nationella vinnarna i Goldwells Color Zoom Challenge blivit korade. In och se vem som tog hem de prestigefyllda titlarna i år och får representera Sverige i Toronto i September.
Möt hösten med HeadBrands

Möt hösten med HeadBrands

I höst erbjuder HeadBrands spännande kurser där du som frisör kan boosta både dig själv och din fantasi. Här kan du läsa om några speciellt utplockade guldkorn; HeadBrands Experience, Mazella&Palmer och deras nya koncept "On Demand".
Invigning av Davines Village och WWHT i Parma

Invigning av Davines Village och WWHT i Parma

Under de tre dagarna i Parma bjöds frisörerna på en helhetsupplevelse med massor av hår, hållbara initiativ och avgörandet i Davines World Style Contest.
Revlon Style Masters firade 10 år i Barcelona

Revlon Style Masters firade 10 år i Barcelona

När en av världens största tävlingar, Revlon Style Masters Competition, fyller tio år kan man inte förvänta sig annat än ett storstilat firande.
Annie Ankervik och Sofia Geideby vinnare i Davines WSC 2018

Annie Ankervik och Sofia Geideby vinnare i Davines WSC 2018

Svensk storslam! Hair Magazine träffade de trötta men lyckliga vinnarna i Parma dagen efter vinsten vid Davines World Style Contest. Läs intervjun här.

Annons

Frisyrkollektioner se fler frisyrkollektioner

Annons

Frisörporträtt se fler frisörporträtt

Olivia Jonsson (Q&A)

Olivia Jonsson (Q&A)

Trots sin unga ålder har hon ett flertal medaljer och fina utmärkelser i bagaget. Senast för bara några veckor sedan kammade hon hem ännu ett SM-guld, denna gång i kategoin 'Bridal'. Läs om duktiga Olivia Jonsson här:
Felix Wagneklev (Q&A)

Felix Wagneklev (Q&A)

Hair Magazine har fångat Felix Wagnerklev, trippelvinnaren i Årets Frisör 2015, för att få svar på några snabba frågor om hans arbete, karriär, tankar och tycken. Läs hans härligt personliga svar här:

Nya videor se fler videor

Se hur du kan skapa en lob med rakkniv

Se hur du kan skapa en lob med rakkniv

Här hittar du inspiration till hur du skapar en lob med rakkniv. Videon visar steg för steg hur du går tillväga.
Video: Firande av Frisörens dag den 19 juni

Video: Firande av Frisörens dag den 19 juni

Den 19 juni lanserade Hair Magazine Frisörens dag för att fylla frisöryrket. Se chefreaktör Camilla Svenssons tal till alla nordiska frisörer.
Björn Axén - How to get the look - Blow out brushes

Björn Axén - How to get the look - Blow out brushes

Få inspiration till härliga blow out brushes med denna video från Björn Axén. Här får du ta del av styling på modeller med hela fyra olika hårlängder och stilar.
Har du sett den nya glittertrenden?

Har du sett den nya glittertrenden?

Gör hela håret glittrigt, eller lägg in några slingor. Ska dina kunder på festival nu i sommar så kanske det kan vara en idé att föreslå denna festliga look.
Inspiration till brudfrisyrer

Inspiration till brudfrisyrer

Bröllopssäsongen har börjat! Se videon som visar hur du skapar en fin, lite slarvig knut till den stora dagen.